Feelings for Bieber - CHAPTER 27

JUSTIN' PERSPEKTIV
Resten av gårkvällen tog slut ganska snabbt för Scooter sa åt oss att sova eftersom att vi skulle upp tidigt nästa dag. Vilket är idag, och nu sitter jag i en bil på väg till hotellet vi ska bo på här i Paris.
På flygplatsen var det mycket folk och de flesta var fans. Jag signerade några affisch, tog kort och pratade med några av dem men ganska snart var vi tvungna att dra vidare. Om jag fick
bestämma så skulle jag gärna vilja träffa alla mina fans men även jag vet att det inte är möjligt trots det försöker jag träffa så många som möjligt. Det gör deras dag och det var ju mina fans som
gjorde mig till den jag är idag, dem som fick mig hit, dem som alltid finns där och tror på mig. Att träffa dem är ju det minsta jag kan göra för dem då.
Bilen stannade och jag gick ut med Alfredo och Kenny före mig. Runt hotellet var det inte så mycket paparazzis men ändå tillräckligt för att omringa oss. De frågade massor av frågor innan vi kom in i
hotellet och väl inne gick vi till receptionen. Där stod redan Scooter, Karin, Bob och mamma, antagligen väntandes på att få våra rumsnycklar. För hela crewet behövdes det många bilar och vi var
nog runt de första som kom fram.
Några minuter senare fick jag mitt nyckelkort och så gick jag upp på mitt rum.
FELICITHY'S PERSPEKTIV
Min mobil vibrerade och Emma slängde sig snabbt över den då den låg på sängen i vårat hotellrum.
''Emma, ge mig min mobil. Nu!'' sa jag sträckte ut min hand. När hon inte gjorde som jag sa och istället öppnade min mobil, slängde jag mig över henne. Jag skrattade när mina försök att ta mobilen
misslyckades totalt, hon tyckte nog att det var kul också för även hon skrattade.
''Ge mig min mobil.'' bad jag.
''Nej.''
''Snälla?''
''Nope.''
''Då får du välja nästa låt och vad vi ska göra i videon.'' sa jag och visste att jag skulle få mobilen. Jag, Emma och Veronica har pratat om att göra en till video och lägga upp, nu när dem ändå är här
så får man ju passa på. Det var ju faktiskt ett tag sedan vi la upp en video på när vi antingen gjorde något galet eller bara sjöng och rappade. Emma suckade överdramatiskt och gav mig mobilen,
precis som jag trodde.
''Visst.'' mumlade hon.
Jag kollade på smset och det var från Justin.
''Hej, funkar det om jag hämtar dig vid 7 så vi kan gå på dejt nr 2? :)''
Jag svarade snabbt med ett leende på läpparna.
''Det blir perfekt :) Vad ska vi göra?''
''Det säger jag inte.. men ha på dig något fint ;)''
''Väldigt fint eller?''
Frågade jag för helt ärligt har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig.
''Ja :)''
''Okej, ses om några timmar:)''
''Det gör vi, Joy ;)''
Jag log åt mitt mitt smeknamn. Han är den enda som någonsin kallat mig för det och det är gulligt.
''Vad sitter du och ler åt?'' frågade Veronica samtidigt som hon gick in i rummet och satte sig ner brevid Emma.
''Inget.'' svarade jag snabbt.
''Hon smsar med Justin.'' sa Emma och jag kollade på Veronica oskyldigt.
''Vi pratade bara lite om ikväll.'' log jag.
''Ska ni på dejten då?'' fågade Veronica och log stort mot mig. Jag skrattade åt hennes entusiasm men nickade.
''Vad ska du ha på dig?'' undrade Emma.
''Jag vet inte.'' mumlade jag och gick mot min resväska. ''Ni kanske kan hjälpa mig välja. Jag skulle ha på mig något fint och han hämtar mig vid sju.'' tillade jag sedan. Min mobil visade att klockan
bara var tolv och jag hade lovat pappa att spendera lite tid med honom idag. Därför bestämde jag mig för att fixa mig nu och va med pappa tills Justin kommer. Det blir nog bra.
''Ey Bieber, kom lite. Jag måste fråga dig en sak.'' sa Alfredo och vinkade mot balkongdörren. Jag kollade ner på Felicithy och gav henne en puss på kinden innan jag följde med Alfredo in.
''Har du pratat med Scooter om det?'' undrade han samtidigt som han satte sig i den vita soffan. '
'Nej. Men jag antar att jag får ta och gör det imorgon.'' svarade jag och drog handen genom håret.
''Tror du att han kommer bli arg?'' '
'Va? Nej, absolut inte. Jag tror han kommer bli glad för dig Justin. Du har inte dejtar någon sedan Jasmine.. Om du räknar henne som det..och ingen kan missa sättet du kollar på Felicithy.'' avslutade han med en blink
''Okej.. Jag hoppas du har rätt.'' log jag.
''Oroa dig inte. Vi stöttar er.'' sa han och klappade mig på axlen. ''Ska vi låta tjejerna komma in innan dom blir blå?''fortsatte Alfredo och ställde sig upp.
''Gör så.. Men du, hur kollar jag på Felicithy?'' undrade jag förvirrat. Jag kollar väl inte på henne annorlunda än alla andra? Visst hon är jätte vacker, söt, snäll och har en fantastisk personlighet som lyser igenom, och det händer att jag fastnar med blicken på henne..i flera minuter. Eller att jag ofta drunknar i hennes ögon. Men det syns väl inte?
''Du kollat på Felicithy på samma sätt som Scooter kollar på Carin.''


preparing for the date

JUSTIN' PERSPEKTIV
Resten av gårkvällen tog slut ganska snabbt för Scooter sa åt oss att sova eftersom att vi skulle upp tidigt nästa dag. Vilket är idag, och nu sitter jag i en bil på väg till hotellet vi ska bo på här i Paris. På flygplatsen var det mycket folk och de flesta var fans. Jag signerade några affisch, tog kort och pratade med några av dem men ganska snart var vi tvungna att dra vidare. Om jag fick bestämma så skulle jag gärna vilja träffa alla mina fans men även jag vet att det inte är möjligt trots det försöker jag träffa så många som möjligt. Det gör deras dag och det var ju mina fans som gjorde mig till den jag är idag, dem som fick mig hit, dem som alltid finns där och tror på mig. Att träffa dem är ju det minsta jag kan göra för dem då.
Bilen stannade och jag gick ut med Alfredo och Kenny före mig. Runt hotellet var det inte så mycket paparazzis men ändå tillräckligt för att omringa oss. De frågade massor av frågor innan vi kom in i hotellet och väl inne gick vi till receptionen. Där stod redan Scooter, Karin, Bob och mamma, antagligen väntandes på att få våra rumsnycklar. För hela crewet behövdes det många bilar och vi var nog runt de första som kom fram.
Några minuter senare fick jag mitt nyckelkort och så gick jag upp på mitt rum.

FELICITHY'S PERSPEKTIV
Min mobil vibrerade och Emma slängde sig snabbt över den då den låg på sängen i vårat hotellrum.
''Emma, ge mig min mobil. Nu!'' sa jag sträckte ut min hand. När hon inte gjorde som jag sa och istället öppnade min mobil, slängde jag mig över henne. Jag skrattade när mina försök att ta mobilen misslyckades totalt, hon tyckte nog att det var kul också för även hon skrattade.
''Ge mig min mobil.'' bad jag.
''Nej.''
''Snälla?''
''Nope.''
''Då får du välja nästa låt och vad vi ska göra i videon.'' sa jag och visste att jag skulle få mobilen. Jag, Emma och Veronica har pratat om att göra en till video och lägga upp, nu när dem ändå är här så får man ju passa på. Det var ju faktiskt ett tag sedan vi la upp en video på när vi antingen gjorde något galet eller bara sjöng och rappade. Emma suckade överdramatiskt och gav mig mobilen, precis som jag trodde.
''Visst.'' mumlade hon.
Jag kollade på smset och det var från Justin.
''Hej, funkar det om jag hämtar dig vid 7 så vi kan gå på dejt nr 2? :)''
Jag svarade snabbt med ett leende på läpparna.
''Det blir perfekt :) Vad ska vi göra?''

''Det säger jag inte.. men ha på dig något fint ;)''

''Väldigt fint eller?''

Frågade jag för helt ärligt har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig.

''Ja :)''

''Okej, ses om några timmar:)''

''Det gör vi, Joy ;)''
Jag log åt mitt mitt smeknamn. Han är den enda som någonsin kallat mig för det och det är gulligt.
''Vad sitter du och ler åt?'' frågade Veronica samtidigt som hon gick in i rummet och satte sig ner brevid Emma.
''Inget.'' svarade jag snabbt.
''Hon smsar med Justin.'' sa Emma och jag kollade på Veronica oskyldigt.
''Vi pratade bara lite om ikväll.'' log jag.
''Ska ni på dejten då?'' fågade Veronica och log stort mot mig. Jag skrattade åt hennes entusiasm men nickade.
''Vad ska du ha på dig?'' undrade Emma.
''Jag vet inte.'' mumlade jag och gick mot min resväska. ''Ni kanske kan hjälpa mig välja. Jag skulle ha på mig något fint och han hämtar mig vid sju.'' tillade jag sedan.
Min mobil visade att klockan bara var tolv och jag hade lovat pappa att spendera lite tid med honom idag. Därför bestämde jag mig för att fixa mig nu och va med pappa tills Justin kommer. Det blir nog bra.
Två timmar senare var jag klar. Nyduschad, klädd i en ganska tajt svart klänning, sminkad och med plattat hår stod jag framför spegeln. Det är inte ofta jag har på mig klänningar men han sa ju att det skulle va fint, plus att Emma och Veronica tvingade mig att antingen ha kjol eller klänning. Men skorna valde jag själv, några klackskor orkade jag inte ha på mig eftersom jag inte vet vad vi ska göra. Vi kanske ska gå eller något sådant, så på fötterna tpg ajg på mig mina favoritskor. Den här klänningen är inte för uppklädd men den är inte heller för lite, vilket passar då jag inte vet vart vi ska.

De här kapitlet skrev malin, by herself. :)
kommentera vad ni tycker så kommer nästa idag eller imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anonym

AWESOME :D

2012-03-20 @ 16:10:22
Postat av: Becka

Bra :)

2012-03-20 @ 19:49:51
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Grymt bra, girl! <3

2012-03-20 @ 20:21:36
Postat av: nobanda

grymt!

2012-03-21 @ 15:59:37
URL: http://nobbe.devote.se
Postat av: Sonja

Sjukt bra! :D Älskar din novell! Thihihi, läs gärna mina noveller;D Vet inte riktigt om du gör det, men det skulle betyda väldigt mycket! <33

2012-03-21 @ 22:16:36
URL: http://jssmn.blogg.se/
Postat av: Anonym

skit bra

2012-03-22 @ 20:53:55
Postat av: Mathilda

har precis läst igenom hela novellen och jag älskar den! grymt bra! :)

2012-03-24 @ 10:32:43
URL: http://mathildasliv.blogg.se/

Design av: c c h i r i s . b l o g g . s e
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback