Feelings for Bieber - CHAPTER 18

CHAPTER 18
FELICITHY'S PERSPEKTIV
När vi kom fram till arenan stängde Justin av motorn, men vi stannade i bilen och väntade på att Kenny och Steve skulle komma och hjälpa oss in. Vi var på ett område där fansen inte skulle kunna
komma in, men man kan inte vara för försiktig. Vi satt och sjöng oseriöst i bilen, radion var inte på utan det var bara våra röster. Men eftersom Justin måste vara försiktig med sin röst såhär innan
konserten så sjöng han rätt tyst. jag hoppade til när jag hörde någon knacka på min fönsterrutan. Där ute stod Kenny och vinkade med ett stort leende på läpparna. Jag och Justin kom hoppade ut
ur bilen och när Justin kom runt bilen och fram till mig så log han och tog min hand. Sedan började vi alla fyra gå mot arenan.
PATTIE'S PERSPEKTIV
Jag hade precis varit och snackat med scooter om kvällens konsertoch nu gick jag mot scenen för att kolla om Justin och Felicithy hade kommit tillbaka än. De hade varit på en dejt.  När Justin
berättade att han hade frågat ut henne, och att hon sagt ja, så såg han riktigt glad ut, men samtidigt hade han verkat nervös inför dejten. Jag tror att han tycker om henne, vilket jag kan förstå
eftersom hon är en så trevlig tjej. När jag kom fram till scenen stod Alfredo, Marvin och Ryan Good där. Jag gick fram till dem och började prata. Efter en stund hörde vi hur dörren som ledde(lol)
från korridoren till scenen öppnades och det följdes av massa skratt. Jag vände blicken mot ljudet och såg Justin, Felicithy och Kenny komma gåendes. Justin och Felicithy hade sammanflätade
händer, och båda kollade på varandra och skrattade. De märkte oss inte förens en av killarna harklade sig, då kollade de på oss.
''Vart har ni varit?'' frågade Good med ett flin.
''Ehh, ute.'' svarade Justin och gjorde en gest med armen och pekade bakåt. Sedan drog han handen genom håret och kollade ner på golvet med ett svagt leende.
''Vad gjorde ni ute? Tillsammans?'' undrade Alfredo nyfiket.
''Vi.. var ute, och hängde.'' svarade Felicithy nonchalant men man kunde se att hennes mungipor drogs lite uppåt.
''Aww, here's a new couple!'' sa Ryan med en ljus röst.
Man kunde se hur både Justin's och Felicithy's kinder blev ljust röda. Felicithy kollade ner på sina fötter, medans Justin tog ett djupt andetag, och släppte hennes hand. Sedan tog han de få stegen
som var fram till mig. Han gav mig en snabb puss på kinden innan han sa hejdå, och att vi skulle ses senare, innan han vände sig om igen och började gå. När han kom fram till Felicithy så la han armen
runt hennes midja och de gick båda två mot dörren.
Så fort de stängt den efter sig så var Ryan snabb med att kommentera det som nyss hänt.
''Var de på en dejt?'' undrade han och kollade först på Kenny, innan han vände bicken mot mig.
Jag nickade. ''Du får fråga Kenny om du vill veta om den, jag visste bara att de skulle på en dejt, inte mer än så.'' Han vände tillbaka blicken mot Kenny med ett frågandes uttryck. ''Nå?''
''Om ni vill veta något så får ni fråga dem för jag vet inte så mycket, vi var beodradeatt hålla oss på avstånd. '' skrattade Kenny fram. Ryan suckade men sedan såg det ut som att han kom på något.
''Så han sa till er att hålla er på avstånd, right?'' undrade han, kenny nickde till svar. ''..okej. Då ville han ju inte att ni skulle störa dem. Vilket betyder att han ville ha ensamtid med Felicithy, vilket får
oss till frågan. Gillar Justin Felicithy?'' undrade han och såg ut att tänka riktigt hårt. Han drog efter andan och jag kunde nästan se hur en glödlampa tändes över hans huvud.
''Vi kan rösta, alla som tror att Justin gillar Felicithy räcker upp en hand..'' alla räckte upp sina händer. ''.. och vilka tror att Felicithy gillar Justin?'' Återingen räckte alla upp sina händer och Ryan log
stort. ''Då var det klart! De gillar varandra och nu är det bara en tidsfråga innan de blir tillsammans!''
JUSTIN'S PERSPEKTIV
Jag drog snabbt iväg Felicithy från de andra. Utan att säga något så drog jag in henne i min loge och stängde dörren efter oss.
''Well that was awkward!'' mumlade Felicithy. Hon gick och satte sig i en av sofforna som finns i rummet, jag flinade och satte mig brevid henne.
''Tur att inte Dan var där, vem vet hur han hade reagerat...'' sa jag och lade min arm runt hennes axlar. Felicithy lutade sitt huvud mot min axel och mitt flin blev till ett barnsligt leende. Det verkar som
att jag alltid ler i hennes omgivning, hon gör mig alltid på bra humör.
''Ja.'' höll hon med. Jag vände mig mot henne och blinkade.
''Du vet, det Good sa kanske händer i framtiden.'' Hon kollade ner men jag hann se en rodnar stiga på hennes kinder. Jag lade ett ringer under hennes haka och lyfte hennes huvud tillräckligt för att jag
skulle kunna se hennes ansikte. Jag lutad mig fram och kysste henne mjukt på läpparna. Hon drog sig sakta tillbaka och jag bet mig löst i läppen.
''Ja, vem vet.'' sa hon innan hennes läppar fann mina igen.
Previous chapter:
Jag vände blicken tillbaka till Justin. Vi kollade in i varandras ögon och han lutade sig sakta framåt. Han la ena handen mot min kind och hans tumme började smeka min kind, medans hans andra hand hamnade på min midja. Jag la mina händer på hans nacke och stängde ögonlocken. Våra läppar nuddades, först försiktigt, men sedan mer passionerat. Kyssen varade inte så länge, men tillräckligt för att alla fjärilar i magen började köra runt. När vi sedan drog tillbaka log vi mot varandra och kan pussade mig på kinden. Sedan startade han bilen och vi åkte mot arenan där konserten skulle hållas.

Back from the date

FELICITHY'S PERSPEKTIV
När vi kom fram till arenan stängde Justin av motorn, men vi stannade i bilen och väntade på att Kenny och Steve skulle komma och hjälpa oss in. Vi var på ett område där fansen inte skulle kunna komma in, men man kan inte vara för försiktig. Vi satt och sjöng oseriöst i bilen, radion var inte på utan det var bara våra röster. Men eftersom Justin måste vara försiktig med sin röst såhär innan konserten så sjöng han rätt tyst. jag hoppade til när jag hörde någon knacka på min fönsterrutan. Där ute stod Kenny och vinkade med ett stort leende på läpparna. Jag och Justin kom hoppade ut ur bilen och när Justin kom runt bilen och fram till mig så log han och tog min hand. Sedan började vi alla fyra gå mot arenan.
PATTIE'S PERSPEKTIV
Jag hade precis varit och snackat med scooter om kvällens konsertoch nu gick jag mot scenen för att kolla om Justin och Felicithy hade kommit tillbaka än. De hade varit på en dejt.  När Justin berättade att han hade frågat ut henne, och att hon sagt ja, så såg han riktigt glad ut, men samtidigt hade han verkat nervös inför dejten. Jag tror att han tycker om henne, vilket jag kan förstå eftersom hon är en så trevlig tjej. När jag kom fram till scenen stod Alfredo, Marvin och Ryan Good där. Jag gick fram till dem och började prata. Efter en stund hörde vi hur dörren som ledde från korridoren till scenen öppnades och det följdes av massa skratt. Jag vände blicken mot ljudet och såg Justin, Felicithy och Kenny komma gåendes. Justin och Felicithy hade sammanflätade händer, och båda kollade på varandra och skrattade. De märkte oss inte förens en av killarna harklade sig, då kollade de på oss.

''Vart har ni varit?'' frågade Ryan Good med ett flin.
''Ehh, ute.'' svarade Justin och gjorde en gest med armen och pekade bakåt. Sedan drog han handen genom håret och kollade ner på golvet med ett svagt leende.
''Vad gjorde ni ute? Tillsammans?'' undrade Alfredo nyfiket.
''Vi.. var ute, och hängde.'' svarade Felicithy nonchalant men man kunde se att hennes mungipor drogs lite uppåt.
''Aww, here's a new couple!'' sa Ryan med en ljus röst.
Man kunde se hur både Justin's och Felicithy's kinder blev ljust röda. Felicithy kollade ner på sina fötter, medans Justin tog ett djupt andetag, och släppte hennes hand. Sedan tog han de få stegen som var fram till mig. Han gav mig en snabb puss på kinden innan han sa hejdå, och att vi skulle ses senare, innan han vände sig om igen och började gå. När han kom fram till Felicithy så la han armen runt hennes midja och de gick båda två mot dörren.
Så fort de stängt den efter sig så var Ryan snabb med att kommentera det som nyss hänt.
''Var de på en dejt?'' undrade han och kollade först på Kenny, innan han vände bicken mot mig.
Jag nickade. ''Du får fråga Kenny om du vill veta om den, jag visste bara att de skulle på en dejt, inte mer än så.''
Han vände tillbaka blicken mot Kenny med ett frågandes uttryck. ''Nå?''
''Om ni vill veta något så får ni fråga dem för jag vet inte så mycket, vi var beodradeatt hålla oss på avstånd. '' skrattade Kenny fram. Ryan suckade men sedan såg det ut som att han kom på något.
''Så han sa till er att hålla er på avstånd, right?'' undrade han, kenny nickde till svar. ''..okej. Då ville han ju inte att ni skulle störa dem. Vilket betyder att han ville ha ensamtid med Felicithy, vilket får oss till frågan. Gillar Justin Felicithy?'' undrade han och såg ut att tänka riktigt hårt. Han drog efter andan och jag kunde nästan se hur en glödlampa tändes över hans huvud.
''Vi kan rösta, alla som tror att Justin gillar Felicithy räcker upp en hand..'' alla räckte upp sina händer. ''.. och vilka tror att Felicithy gillar Justin?'' Återingen räckte alla upp sina händer och Ryan log stort. ''Då var det klart! De gillar varandra och nu är det bara en tidsfråga innan de blir tillsammans!''

JUSTIN'S PERSPEKTIV
Jag drog snabbt iväg Felicithy från de andra. Utan att säga något så drog jag in henne i min loge och stängde dörren efter oss.
''Well, that was awkward!'' mumlade Felicithy. Hon gick och satte sig i en av sofforna som finns i rummet, jag flinade och satte mig brevid henne.
''Tur att inte Dan var där, vem vet hur han hade reagerat...'' sa jag och lade min arm runt hennes axlar. Felicithy lutade sitt huvud mot min axel och mitt flin blev till ett barnsligt leende. Det verkar som att jag alltid ler i hennes omgivning, hon gör mig alltid på bra humör.
''Ja.'' höll hon med. Jag vände mig mot henne och blinkade.
''Du vet, det Good sa kanske händer i framtiden.'' Hon kollade ner men jag hann se en rodnar stiga på hennes kinder. Jag lade ett ringer under hennes haka och lyfte hennes huvud tillräckligt för att jag skulle kunna se hennes ansikte. Jag lutad mig fram och kysste henne mjukt på läpparna. Hon drog sig sakta tillbaka och jag bet mig löst i läppen.
''Ja, vem vet.'' sa hon innan hennes läppar fann mina igen.

kapitel 18, hoppas ni gillar det! :) kommentera

Kommentarer
Postat av: Johanna

AAHHHH AWESOMENESS!! LOOOOOOVE IT! MER MER MER EMR EMR EMRE MRE RMER MER MER EMR EMR :d:d:d

2012-01-26 @ 22:53:00
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

när kommer nästa? ♥

2012-01-27 @ 17:01:18
Postat av: ebba

asgrymm<33

2012-01-27 @ 17:04:31
Postat av: Saga

Vill du ha en design, för endast 50 kr? maila då [email protected] :)

2012-01-28 @ 11:55:13
URL: http://snyggadezigner.blogg.se/

Design av: c c h i r i s . b l o g g . s e
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback