Feelings for Bieber - CHAPTER 24

Previous:
DAN'S PERSPEKTIV:
Jag gick i korridoren och letade efter Scooter. När jag frågat Scrappy sa han att han gått mot Justin's louge så det var dit jag var på väg nu. Här var korridoren helt tom, men när jag rundade ett hörn hörde jag Justin's röst. Jag kunde inte urskilja vad han sa förens jag gick närmare. Jag kollade och såg att han satt på en stol med Felicithy brevid sig. Felicithy såg ut att skämmas, eftersom hon kollade ner i sitt knä. Det förvånade mig när Justin's hand lyfte upp hennes anikte, innan den flyttades till hennes kind. Varför hade han sin hand på hennes kind? och blicken han gav Felicithy var en blick jag aldrig sett på hans ansikte förut. Det såg nästan ut som att han kollade på henne.. kärleksfullt. Men varför skulle han göra det? Men sedan gjorde de båda två något som nästan fick mig
att skita ner mig. De kysstes. Min kusin, och Justin freaking Bieber kysstes! Min kusin och Justin Bieber, popstjärnan. Min kusin och Justin Bieber, som jag arbetar för. Min kusin och Justin Bieber som har flera miljoner fans som säkert alla skulle vilja vara henne just nu. De kysstes faktist!
När de sedan, några sekunder senare, drog ifrån varande kunde jag tydligt höra Felicithy's röst.
''Bra. För jag känner likadant''

JUSTIN'S PERSPEKIV:
Nu var det bara sekunder kvar innan jag ska gå ut på presskonferansen och klargöra alla rykten om Felicithy. Jag ska ljuga och bara säga att vi bara är vänner, och ärligt talat känns det ganska elakt att göra det för alla mina fans och Felicithy. Men Scooter säger att det är bäst, och jag litar på honom.

''Justin, du ska ut nu!'' sa en av arbetarna.
Jag nickade och tillsammans med Scooter gick jag upp på scenen där jag skulle svara på alla frågor. Så fort alla fotografer såg mig började det att blixtra som galet. Alla ropade mitt namn för att försöka få min uppmärksamhet medans jag satte mig på stolen.
''Hello everybody. At this press conference you guys get to ask questions that Justin will try to answer.'' sa Scooter i en mikrofon.
''Wassup?'' sa jag och härmade scream-gubben.
Reportrarna räckte upp sina händer och en kille sprang ner till dem för att välja ut vissa som skulle få svar på sina frågor.

''Hi, Justin.'' sa en kvinna i 30-års åldern.
''Hello.''
''My question for you is; how do you like Spain so far?''
''Oh, I really like it. I haven't gone sightseeing yet, but I will do that later on this week.'' svarade jag och log vid tanken på att det är det jag och Felicithy hade planerat att göra imorgon.

''Hello. My question goes; How do like going on tour? And do you ever get time of?'' undrade nästa människa som var en gammal gubbe.
''I love touring and performing for my fans, I think meeting my fans are the best part. Ofcourse I like to travel also but nothing beats the fans. And yes, I do get time of, I try to find time to check out every new place we travel to.''

Micken gick vidare till en man som såg ut att vara runt 40 år.
''Justin, I was wondering if you know any spanish words?''
''Yes I do, I count to 5.'' svarade jag stolt. Ett skratt utbröts i salen. 'Ursäkte för att jag är stolt over mina spanska kunskaper', tänkte jag.
''Can you tell us?'' fortsatte han.
''Sure. Uno, Dos, Tres, Cuatro, Cinco.'' sa jag samtidigt som jag räknade på mina fingrar. Alla bröjade ännu en gång skratta åt mig, men denna gången skrattade jag med. Jag brukade ofta räkna på mina fingrar, så jag tänkte inte riktigt på det. Men de andra gjorde visst det när en 17 fortfarande gjorde det.

''What is you're favorite candy, Justin?'' Frågade en ung kvinna som hade tydliga spanska drag.
''Well, before it was Sour Patch Kids, but now I've moved on to Swedish Fish. It's delicious!''

''So, would you mind a little more serious question?'' Frågan som ställdes av en medelålders kvinna verkade fånga allas uppmarksamhet. Det var nog inte bara jag som fattade att det hade något med Felicithy att göra.
''Bring it!'' sa jag och log uppmuntrande.
''A few times have you been caught in magazines with one particular girl, and I don't think I'm the only one how wounders if she's your girlfriend?'' frågade hon rakt på sak. Alla reportarar såg ut att lyssna och filma lite mer just nu. Detta var det alla väntade på.
''No, she's not my girlfriend. But she's a really good friend of mine.'' svarade jag och log.
''But you seem to spend alot of time with her?''
''Yeah, I guess. But she's cousin to Dan, he's my guitarist so she's on the tour with us. And since we're in the same age we, like, hang out.'' svarade jag. Det var ju faktist sant också, även om jag kan ha råkat utlämnat vissa saker. Sedan tillade jag på skämt ''I can't hang with the old people every day. That gets boring''
''Okey. Thank you.'' sa hon med ett tyst skratt.

En ny tjej, även hon runt 30 år, fick micken.
''I was woundering if anything may happend between you two in the future?'' undrade hon.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Jag och Scooter hade gått igenom lite smått vad jag skulle svara, men ingen av oss tänkte på att denna fråga skulle kunna komma. Jag klickade mig lite nervöst på kinden.
Sedan bestämde jag mig att försöka att nästan skämta bort det borde vara det bästa i denna situationen.
''Eh, well, I don't know. I guess you just have to wait and see.'' sa jag och blinkade.

Resten av frågorna var ganska enkla, de fick veta vem Felicithy var och det var ju egentligen huvudsaken med den här presskonferansen.


Orkar inte leta efter bilder fler bilder.. men hoppas ni gillar det. och är det okej att vi skriver på engelska ? för vi  gillar båda engelska mer än svenska, så ibland kanske det blir konverstationer på det. Anyways, kommentera.
JUSTIN'S PERSPEKIV:
Nu var det bara sekunder kvar innan jag skulle gå ut på presskonferansen och klargöra alla rykten om Felicithy. Jag ska ljuga och bara säga att vi bara är vänner, och ärligt talat känns det ganska elakt
att göra det för alla mina fans och Felicithy. Men Scooter säger att det är bäst, och jag litar på honom.
''Justin, du ska ut nu!'' sa en av arbetarna
Jag nickade och tillsammans med Scooter gick jag upp på scenen där jag skulle svara på alla frågor. Så fort alla fotografer såg mig började det att blixtra som galet. Alla ropade mitt namn för att
försöka få min uppmärksamhet medans jag satte mig på stolen.
''Hello everybody. At this press conference you guys get to ask questions that Justin will try to answer.'' sa Scooter i en mikrofon.
''Wassup?'' sa jag och härmade scream-gubben.
Reportrarna räckte upp sina händer och en kille sprang ner till dem för att välja ut vissa som skulle få svar på sina frågor.
''Hi, Justin.'' sa en kvinna i 30-års åldern.
''Hello.''
''My question for you is; how do you like Spain so far?''
''Oh, I really like it. I haven't gone sightseeing yet, but I will do that later on this week.'' svarade jag och log vid tanken på att det är det jag och Felicithy ska göra imorgon.
''Hello. My question goes; How do like going on tour? And do you ever get time of?'' undrade nästa människa som var en gammal gubbe.
''I love touring and performing for my fans, I think meeting my fans are the best part. Ofcourse I like to travel also but nothing beats the fans. And yes, I do get time of, I try to find time to check out
every new place we travel to.''
Micken gick vidare till en man som såg ut att vara runt 40 år.
''Justin, I was wondering if you know any spanish words?''
''Yes I do, I count to 5.'' svarade jag stolt. Ett skratt utbröts i salen. Ursäkte för att jag är stolt over mina spanska kunskaper, tänkte jag.
''Can you tell us?'' fortsatte han.
''Sure. Uno, Dos, Tres, Cuatro, Cinco.'' sa jag samtidigt som jag räknade på mina fingrar.
''What is you're favorite candy, Justin?'' Frågade en ung kvinna som hade tydliga spanska drag.
''Well, before it was Sour Patch Kids, but now I've moved on to Swedish Fish. It's delicious!''
''So, would you mind a little more serious question?'' Frågan som ställdes av en medelålders kvinna verkade fånga allas uppmarksamhet. Det var nog inte bara jag som fattade att det hade något med
Felicithy att göra.
''Bring it!'' sa jag och log uppmuntrande.
''A few times have you been caught in magazines with one particular girl, and I don't think I'm the only one how wounders if she's your girlfriend?'' frågade hon. Alla reportarar såg ut att lyssna och
filma lite mer just nu. Detta var det alla väntade på.
''No, she's not my girlfriend. But she's a really good friend of mine.'' svarade jag och log.
''But you seem to spend alot of time with her?''
''Yeah, I guess. But she's cousin to Dan, he's my guitarist so she's on the tour with us. And since we're in the same age we, like, hang out.'' svarade jag. Det var ju faktist sant också, även om jag kan
ha råkat utlämnat vissa saker.
''Okey. Thank you.'' sa hon.
En ny tjej, även hon runt 30 år, fick micken.
''I was woundering if anything may happend between you two in the future?'' undrade hon.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Jag och Scooter hade gått igenom lite smått vad jag skulle svara, men ingen av oss tänkte på att denna fråga skulle kunna komma.
''Eh, well, I don't know. I guess you just have to wait and see.'' sa jag och blinkade.
Resten av frågorna var ganska enkla, de fick veta vem Felicithy var och det var ju egentligen huvudsaken med den här presskonferansen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mer :D

2012-02-26 @ 19:53:00
Postat av: Anonym

mer :D

2012-02-26 @ 19:53:30
Postat av: Becka

Bra :)

2012-02-26 @ 20:06:20
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Bra! Har längtat sjukt mycket efter detta kapitel!

2012-02-26 @ 22:28:07
Postat av: nobanda

grymt! nästa kapitel måste komma snart!

2012-02-27 @ 20:04:20
URL: http://nobbe.devote.se
Postat av: Anna

Gryyymt! :) <3

2012-03-01 @ 23:17:15

Design av: c c h i r i s . b l o g g . s e
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback