Feelings for Bieber - CHAPTER 23

Previous:
''Du vill se det..'' Började han.
''Jag vet inte.''
''Och jag lovade att vi ska se det tillsammans.'' sa han med ett mjukt leende.
''Månskenet?''
''Eran minut är slut!'' sa Ryan högt.
''Vi fick poäng för det var rätt'' sa Justin
Alla tjejerna tittade på varandra och sedan på oss. De 'aww:ade' allihopa.
''Vad?'' undrade Justin oskyldigt. Han visste mycket väl vad de menade, han ville bara få det bekräftat.
''Dude, du är så cheesy.'' flinade Ryan.
Justin la armen runt mina axlar. ''Bara mot Joy'' sedan blinkade han mot mig.

Resten av kvällen var full av skratt, skämt och en arg Scooter eftersom vi fick alla andra att också kalla Scooter för gubbe.

My cousin and.. Justin Bieber?!

FELICITHY'S PERSPEKTIV
Idag ska Justin ha sin första konsert i Europa, vilket är orsaken till att vi är på väg till en arena just i denna stund. De ska ha soundcheck nu fram till två och sen blir det bara att ta de lugnt
fram till sju, då konserten börjar. Imorgon kommer min pappa hit och jag är riktigt spänd för det var länge sedan jag träffade honom. När mamma dog kom jag och pappa närmare varandra och vi har
inte varit ifrån varandra såhär länge sen dess. Jag ser upp till honom, att han kan balansera jobb och privatliv på det sättet. Att han verkligen går in för sitt jobb och bryr sig om sina klienter, vare sig
det är kändisar eller vanliga människor. Men han ser även till att ha tid till sin familj, mig. Jag suckade, jag saknade inte bara pappa utan också mina två bästa vänner. Emma och Veronica, efter att ha
spenderat nästa varje dag med dem så blir saknaden stor när man inte har träffat dem på flera veckor. Emma's knäpphet och att Veronica ständigt idiotförklarar henne. Det var nog det jag saknade
mest med mina bästisar. Vi tjafsar och irriterar varandra men det är alltid på skoj, och vi vet att det inte betyder något för den andra. Vi är precis som systrar och vi älskar varandra.
''Hur är det? Är allt bra?'' frågade Dan och fick mig att vakna från mitt tänkande. Jag log svagt mot honom innan jag svarade.
''Jag saknar bara alla hemma, fast pappa komer ju imorgon och det ser jag fram emot.'' Han log hemlighetsullt.
''Ja, det ska bli kul att träffa Bob. Det var ett tag sedan man såg honom.'' Sa han. Jag log och mitt huvud mot Dan's axel. Att ha Dan med mig, eller att få följa med honom rättare sagt, var
extremt kul. Eftersom att vi är mer som syskon än kusiner så skulle nog de flesta tycka att vi är konstiga som vill spendera tid tillsammans. Men de senaste åren har vi ju som sagt inte träffats så
mycket, det är nog därför vi tyckte att det var en så bra ide att jag skulle följa med på turnen.
Jag gick ut ur bilen när jag insåg att den stannat utanför arenan. Dan tog tag min arm och vi gick in till arenan i armkrok.
''Hej, Joy.'' ropade Justin som stod i andra änden av korridoren.
''Hello.'' svarade jag och drog ut på 'o'-et. Vi gick mot varandra och möttes i en kram. Jag gosade in mitt ansikte i hans nacke och han lutade sitt huvud mot mitt.
''Saknat mig?'' mumlade han. Jag skrattade men nickade, med mitt ansikte fortfarande i hans hals.
''Alltid.'' svarade jag och drog mig ut från kramen. Han log ett nöjt leende.
''Bra.''
Vi började gå mot Justin's louge för att träffa alla andra, men på vägen dit mötte vi Scooter.
''Justin, glöm inte att du ska på en interjuv efter soundchecken.'' sa Scooter samtidigt som han skrev något på sin mobil. Antagligen ett sms.
''Justja.'' suckade Justin.
''Var inte så negativ. Du tyckte ju själv att det var en bra idé.'' påminde Scooter. Jag hade inte en aning om vad den där interjuvn var för.
''Vad pratar ni om?'' undrade jag förvirrat. Justin kollade på mig och kliade sig i nacken.
''Mina fans undrar vem du är och vissa tror att du är min flickvän så jag ska på interjuv för att säga....'' Han tvekade lite på om han skulle fortsätta meningen, så Scooter fyllde i.
''Att ni inte är tillsammans, att du bara är Dan's kusin och Justin's goda vän, som följer med på turnen.'' Jag nickade och kollade på Justin som stirrade på mig med huvudet på sne. Vi kollade in i
varandras ögon en längre tid tills Scooter började prata igen.
''Nåja, jag ska till scenen nu, Justin du ska till scenen om tio minuter. Okej?''
''Sure, Scooter. Jag kommer.'' Med dem orden gick Scooter ut ur rummet samt lämnade mig och Justin ensamma.
''Sååå..'' började jag försiktigt, ''du ska snacka om mig på interjuvn sen?''
''yep.'' sa han och nickade lite. Han gck och satte sig på en stolt som stod mot väggen. Jag gick fram och satte mig brevid honom. Flera gånger såg det ut som att han skulle säga något men han
stoppade sig själv innan orden kom ut. Tillslut orkade jag inte vänta mer.
''Just spit it out!'' sa jag med ett manande leende.
''Jag vill inte att du ska tro att du bara är min vän, eftersom jag säger det på interjuvn..'' började han, sedan vände han blicken mot mig och kollade in i mina ögon. Han såg nästan lite nervös ut för vad
han skulle fortsätta med, ''om jag bara ville ha dig som vän, skulle jag inte bjudit ut dig.''
Jag kände hur mina kinder blev röda och jag kollade ner i mitt knä. Nu visste jag att det inte bara var jag som gillade honom, utan han gillade faktist mig med. Han har ju sagt att han gillar mig förut,
men att han säger det igen, efter att vi har varit på en dejt. Det är en helt ny sak. Jag känder hans finger under min haka och han lyfte upp mitt ansikte för att möta min blick. När jag kollade in i hans
ögon såg jag ärligheten bakom de orden han sagt. Jag lutade mig framåt, för helt ärligt vad jag i desperat behov av en kyss. Han log när han förstod var jag ville. Sedan flyttade han handen som låg
under min haka, till min kind. Han lutade sig också fram, och våra läppar möttes halvvägs. Kyssen var kärleksfull, varm och helt enkelt fantastisk. Den var bättre än våra andra kyssar för han hade
precis förklarat, på ett annat sätt, att han gillade mig och att han inte bara ville ha mig som en vän. Känslorna jag har för Justin blev precis besvarade.
Kyssen avslutades, alldeles för tidigt, och Justin kollade på mig och log ett litet, nästan generat leende. Jag tog hans hand i min.
DAN'S PERSPEKTIV:
Jag gick i korridoren och letade efter Scooter. När jag frågat Scrappy sa han att han gått mot Justin's louge så det var dit jag var på väg nu. Här var korridoren helt tom, men när jag rundade ett hörn
hörde jag Justin's röst. Jag kunde inte urskilja vad han sa förens jag gick närmare. Jag kollade och såg att han satt på en stol med Felicithy brevid sig. Felicithy såg ut att skämmas, eftersom hon
kollade ner i sitt knä. Det förvånade mig när Justin's hand lyfte upp hennes anikte, innan den flyttades till hennes kind. Varför hade han sin hand på hennes kind? och blicken han gav Felicithy var en
blick jag aldrig sett på hans ansikte förut. Det såg nästan ut som att han kollade på henne.. kärleksfullt. Men varför skulle han göra det? Men sedan gjorde de båda två något som nästan fick mig
att skita ner mig. De kysstes. Min kusin, och Justin freaking Bieber kysstes! Min kusin och Justin Bieber, popstjärnan. Min kusin och Justin Bieber, som jag arbetar för. Min kusin och Justin Bieber
som har flera miljoner fans som säkert alla skulle vilja vara henne just nu. De kysstes faktist! När de sedan, några sekunder senare, drog ifrån varande kunde jag tydligt höra Felicithy's röst.
''Bra. För jag känner likadant''
FELICITHY'S PERSPEKTIV
Idag ska Justin ha sin första konsert i Europa, vilket är orsaken till att vi är på väg till en arena just i denna stund. De ska ha soundcheck nu fram till två och sen blir det bara att ta de lugnt fram till sju, då konserten börjar. Imorgon kommer min pappa hit och jag är riktigt spänd för det var länge sedan jag träffade honom. När mamma dog kom jag och pappa närmare varandra och vi har inte varit ifrån varandra såhär länge sen dess. Jag ser upp till honom, att han kan balansera jobb och privatliv på det sättet. Att han verkligen går in för sitt jobb och bryr sig om sina klienter, vare sig det är kändisar eller vanliga människor. Men han ser även till att ha tid till sin familj, mig. Jag suckade, jag saknade inte bara pappa utan också mina två bästa vänner. Emma och Veronica, efter att ha spenderat nästa varje dag med dem så blir saknaden stor när man inte har träffat dem på flera veckor. Emma's knäpphet och att Veronica ständigt idiotförklarar henne. Det var nog det jag saknade mest med mina bästisar. Vi tjafsar och irriterar varandra men det är alltid på skoj, och vi vet att det inte betyder något för den andra. Vi är precis som systrar och vi älskar varandra.

''Hur är det? Är allt bra?'' frågade Dan och fick mig att vakna från mitt tänkande. Jag log svagt mot honom innan jag svarade.
''Jag saknar bara alla hemma, fast pappa komer ju imorgon och det ser jag fram emot.'' Han log hemlighetsullt.
''Ja, det ska bli kul att träffa Bob. Det var ett tag sedan man såg honom.'' Sa han. Jag log och mitt huvud mot Dan's axel. Att ha Dan med mig, eller att få följa med honom rättare sagt, var extremt kul. Eftersom att vi är mer som syskon än kusiner så skulle nog de flesta tycka att vi är konstiga som vill spendera tid tillsammans. Men de senaste åren har vi ju som sagt inte träffats så mycket, det är nog därför vi tyckte att det var en så bra ide att jag skulle följa med på turnen.
Jag gick ut ur bilen när jag insåg att den stannat utanför arenan. Dan tog tag min arm och vi gick in till arenan i armkrok.
''Hej, Joy.'' ropade Justin som stod i andra änden av korridoren.
''Hello.'' svarade jag och drog ut på 'o'-et. Vi gick mot varandra och möttes i en kram. Jag gosade in mitt ansikte i hans nacke och han lutade sitt huvud mot mitt.
''Saknat mig?'' mumlade han. Jag skrattade men nickade, med mitt ansikte fortfarande i hans hals.
''Alltid.'' svarade jag och drog mig ut från kramen. Han log ett nöjt leende.
''Bra.''
Vi började gå mot Justin's louge för att träffa alla andra, men på vägen dit mötte vi Scooter.
''Justin, glöm inte att du ska på en interjuv efter soundchecken.'' sa Scooter samtidigt som han skrev något på sin mobil. Antagligen ett sms.
''Justja.'' suckade Justin.
''Var inte så negativ. Du tyckte ju själv att det var en bra idé.'' påminde Scooter. Jag hade inte en aning om vad den där interjuvn var för.
''Vad pratar ni om?'' undrade jag förvirrat. Justin kollade på mig och kliade sig i nacken.
''Mina fans undrar vem du är och vissa tror att du är min flickvän så jag ska på interjuv för att säga....'' Han tvekade lite på om han skulle fortsätta meningen, så Scooter fyllde i.
''Att ni inte är tillsammans, att du bara är Dan's kusin och Justin's goda vän, som följer med på turnen.'' Jag nickade och kollade på Justin som stirrade på mig med huvudet på sne. Vi kollade in i
varandras ögon en längre tid tills Scooter började prata igen.
''Nåja, jag ska till scenen nu, Justin du ska till scenen om tio minuter. Okej?''
''Sure, Scooter. Jag kommer.'' Med dem orden gick Scooter ut ur rummet samt lämnade mig och Justin ensamma.
''Sååå..'' började jag försiktigt, ''du ska snacka om mig på interjuvn sen?''
''yep.'' sa han och nickade lite. Han gck och satte sig på en stolt som stod mot väggen. Jag gick fram och satte mig brevid honom. Flera gånger såg det ut som att han skulle säga något men han stoppade sig själv innan orden kom ut. Tillslut orkade jag inte vänta mer.
''Just spit it out!'' sa jag med ett manande leende.
''Jag vill inte att du ska tro att du bara är min vän, eftersom jag säger det på interjuvn..'' började han, sedan vände han blicken mot mig och kollade in i mina ögon. Han såg nästan lite nervös ut för vad han skulle fortsätta med, ''om jag bara ville ha dig som vän, skulle jag inte bjudit ut dig.''
Jag kände hur mina kinder blev röda och jag kollade ner i mitt knä. Nu visste jag att det inte bara var jag som gillade honom, utan han gillade faktist mig med. Han har ju sagt att han gillar mig förut, men att han säger det igen, efter att vi har varit på en dejt. Det är en helt ny sak. Jag känder hans finger under min haka och han lyfte upp mitt ansikte för att möta min blick. När jag kollade in i hans ögon såg jag ärligheten bakom de orden han sagt. Jag lutade mig framåt, för helt ärligt vad jag i desperat behov av en kyss. Han log när han förstod var jag ville. Sedan flyttade han handen som låg under min haka, till min kind. Han lutade sig också fram, och våra läppar möttes halvvägs. Kyssen var kärleksfull, varm och helt enkelt fantastisk. Den var bättre än våra andra kyssar för han hade precis förklarat, på ett annat sätt, att han gillade mig och att han inte bara ville ha mig som en vän. Känslorna jag har för Justin blev precis besvarade. Kyssen avslutades, alldeles för tidigt, och Justin kollade på mig och log ett litet, nästan generat leende. Jag la min hand över hans och jag besvarade hans leende.
DAN'S PERSPEKTIV:
Jag gick i korridoren och letade efter Scooter. När jag frågat Scrappy sa han att han gått mot Justin's louge så det var dit jag var på väg nu. Här var korridoren helt tom, men när jag rundade ett hörn hörde jag Justin's röst. Jag kunde inte urskilja vad han sa förens jag gick närmare. Jag kollade och såg att han satt på en stol med Felicithy brevid sig. Felicithy såg ut att skämmas, eftersom hon kollade ner i sitt knä. Det förvånade mig när Justin's hand lyfte upp hennes anikte, innan den flyttades till hennes kind. Varför hade han sin hand på hennes kind? och blicken han gav Felicithy var en blick jag aldrig sett på hans ansikte förut. Det såg nästan ut som att han kollade på henne.. kärleksfullt. Men varför skulle han göra det? Men sedan gjorde de båda två något som nästan fick mig
att skita ner mig. De kysstes. Min kusin, och Justin freaking Bieber kysstes! Min kusin och Justin Bieber, popstjärnan. Min kusin och Justin Bieber, som jag arbetar för. Min kusin och Justin Bieber som har flera miljoner fans som säkert alla skulle vilja vara henne just nu. De kysstes faktist!
När de sedan, några sekunder senare, drog ifrån varande kunde jag tydligt höra Felicithy's röst.
''Bra. För jag känner likadant''

Kapitel 23.. i hope you like it! :) KOMMENTERA

Kommentarer
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Grymt bra! Ett till idag? ((:

2012-02-20 @ 20:27:56
Postat av: Becka

Bra :)

2012-02-20 @ 20:35:10
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

grymtbra!! :D♥

2012-02-20 @ 21:13:16
Postat av: Ebba

JÄTTE BRA!!!! Ett till :-)

2012-02-20 @ 22:33:45
Postat av: Nobanda

awesome!

2012-02-21 @ 16:28:50
URL: http://Nobbe.devote.se
Postat av: cassie

bra novell,

läsa gärna min nya novell om justin bieber och kathlyn :)

2012-02-22 @ 17:36:34
URL: http://bbieberffiever.blogg.se/
Postat av: Anna

Awesome dudes, mer mer mer!! <3

2012-02-22 @ 22:46:07

Design av: c c h i r i s . b l o g g . s e
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback