Feelings for Bieber - CHAPTER 22

Previous chapter:
''Hej gubben!'' log mamma
''Hej mamma!'' svarade jag glatt.
''Vad gör du här?'' frågade hon och sneglade på Felicithy.
''Ehum..jag tänkte fråga..er om ni ville göra något?'' undarade jag.
''Jag ska gå ut till Carin och prata lite med henne. Så ni får rummet för er själva'' sa hon och började gå mot dörren. Precis innan hon stängde dörren vände hon sig om ''..and no funny business''.


game night

FELICITHY'S PERSPEKTIV:
Ohmygod. That was awkward. När hon hade stängde dörren kollade jag mot Justin och såg att han slog sig själv med handen i pannan. Jag började skratta och han kollade på mig.
''Vad?'' undrade han. ''..det var ju pinsamt!''
Jag kunde se att hans kinder var lite rosa.
''Någon rodnar'' flinade jag.
''Gör jag inte alls'' mumlade han och slängde sig på sängen. Han låg på ryggen och la händerna bakom nacken.
Jag ställde mig upp och sedan la jag mig brevid honom, fast på magen med handen under hakan. Hans blick var på taket och han såg koncentrerad ut. Vad i hela friden var så intressant med taket?
Hans ögonfransar skapade skuggor ner på hans kinder och hans läppar var fylliga. Hans kindben utstod i ansikte. Hans käkben var långa och välmarkerade. Jag älskade hans käkben, de är så sexiga
på nått sätt.
''Are you checking me out over there Joy?''
''Pffth''
''Aww kom igen. Vi vet båda att jag är het'' sa han med ett stort flin på läpparna.
Jag satte mig upp, så jag var vänd mot honom.
''Visst'' svarade jag enkelt. Han bara log som svar.
''Kom här'' sa han och öppnade sina armar i en inbjudande gest.
Jag la mig ner brevid honom med mitt huvud på hans bröst medan hans ena arm var runt min nacke, och den andra lade han över min mage. Hans hand pillade på mitt hår och jag log för mig själv.
Jag älskade att ligga i hans armar och höra hans hjärtslag.
Helt plötsligt hörde jag en melodi. Det var Justin som låg och nynnade på någon låt. Jag lyssnade nogrannare för att höra vilken låt det var.
*kursiv*
Oh, her eyes, her eyes, make the stars look like they're not shining
Her hair, her hair, falls perfectly without her trying
She's so beautiful, and I tell her every day
Han vände sitt huvud mot mig och våra blickar möttes. Handen som log på min mage målade han små försiktiga cirklad med.
*kursiv*
Yeah, I know, I know, when I compliment her she won't believe me
And it's so, it's so, sad to think that she don't see what I see
But every time she asks me do I look ok, I say
Han slutade nynna och istället gav han mig en kram. Han drog mig ännu närmare och jag hamnade på hans mage. Mina händer la jag runt hans nacke och hans var runt min midja. Så låg vi ända tills
vi båda två somnade utmattade efter flygturen.
***
Jag vaknade när jag hörde någon öppna dörren. Jag öppnade ena ögat och såg Dan stå i dörröppningen. Han verkade inte sett att jag vakant.
''Are you kidding me?'' mumlade han. Sedan vände han sig mot höger och ropade högt ''Varför ligger Felicithy och Justin och sover?'' undrade han sedan tillade han snabbt ''I samma säng?''
Sedan hörde man bara ett par höga steg i trappan. Där, brevid Dan dök Pattie upp. Antar att hon och Carin inte pratade längre..
''Ta det lungt nu va? Bara väck dem så vi kan spela'' log hon. Han kollade på henne och verkade undra varför hon tog allt så bra. Det gjorde jag faktist också. Här ligger jag på hennes son och sover.
Hon är väldigt religös och bryr sig om Justin jätte mycket, men hon tittade bara på oss med ett gulligt leende innan hon gick ner igen.
Dan gick fram till oss och började peta på mig. Jag låtsades sova så han inte visste att jag hört deras konversation.
''Vi är vakna. Stick'' mumlade Justin mot mitt hår.
''Vi ska spela spel. Upp och hoppa'' sa han
''Jag ligger hellre här och luktar på Justin'' sa jag med ett flin. Inte för att någon skulle se det när jag hade ansiktet mot Justin's bröst.
De började båda två skratta åt mig och Justin mumlade i mitt öra. ''Bättre att gå ner så Dan slutar tjata.''
Jag suckade och rullade av honom till den andra sidan av sängen. Vi båda reste oss upp och följde Dan ner till de andra.  Vid bordet satt Pattie, Scooter, Carin, Alfredo, Ryan, Mama Jan och Jenny.
''Vilket spel?'' frågade jag ingen speciell. Ryan vände sig mot mig med ett brett leende.
''Med andra ord!'' Svarade han.
''Var är Kenny?'' frågade jag efter att jag inte fanns i rummet.
''Ute, tror jag. Sluta fråga så mycket och sitt ner så vi kan starta.'' Jag nickade och satte mig på den närmsta stolen. Justin satte sig ner brevid mig och Dan mittemot oss.
''Okej, lagen blir; Scooter och Carin, Pattie och Mama Jan, Jenny och Dan, Alfredo och jag.. då verkar det som att Justin och Felicithy blir ett lag. Det har ni väl inget emot?'' sa Ryan.
''Nejdå, det blir perfekt!'' sa Justin och log mot Ryan. Jag nickade instämmande.
Vi började spela spelet som var ett av mina favoritspel. Alla lagen hade kört och nu var det min och Justins tur. Justin skulle ta upp korten och jag skulle gissa ordet.
''Eran minut börjar nu!''  sa Ryan. Justin tog upp ett kort.
''De är tuffa och brukar hänga vid stationen..?'' sa han snabbt och svävade runt med armarna som att det skulle få mig att förstå.
''Eh, poliser?'' undrade jag.
''Såna som klär sig i svart.''
Jag drog ett häftigt andetag innan jag utbrast. ''Ninjor!''
''Nej Felicithy, nej! De har färgglatt hår!''
''Punkare?''
''Ja.'' svarade han och tog upp ett nytt kort. ''Scooter är en sånn!'' tillade han sedan.
''Gubbe!'' svarade jag snabbt utan tvekan. Utan att svara tog han upp ett nytt kort. I ögonvrån kunde jag se alla andra utbyta blickar och att Scooter inte såg så road ut längre.
''Du vill se det..'' Började han.
''Jag vet inte.''
''Och jag lovade att vi ska se det tillsammans.'' sa han med ett mjukt leende.
''Månskenet?''
''Eran minut är slut!'' sa Ryan högt.
''Vi fick poäng för det var rätt'' sa Justin
Alla tjejerna tittade på varandra och sedan på oss. De 'aww:ade' allihopa.
''Vad?'' undrade Justin oskyldigt. Han visste mycket väl vad de menade, han ville bara få det bekräftat.
''Dude, du är så cheesy.'' flinade Ryan.
Justin la armen runt mina axlar. ''Bara mot Joy'' sedan blinkade han mot mig.
Resten av kvällen var full av skratt, skämt och en arg Scooter för att jag och Justin fortsatte kalla honom för gubbe.
FELICITHY'S PERSPEKTIV:
Ohmygod, awkward. När hon hade stängde dörren kollade jag mot Justin och såg att han slog sig själv med handen i pannan. Jag började skratta och han kollade på mig.
''Vad?'' undrade han. ''..det var ju pinsamt!''
Jag kunde se att hans kinder var lite rosa.
''Någon rodnar'' flinade jag.
''Gör jag inte alls'' mumlade han och slängde sig på sängen. Han hamnade sig på ryggen med händerna bakom nacken.

Jag ställde mig upp och sedan la jag mig brevid honom, fast på magen med handen under hakan. Hans blick var på taket och han såg koncentrerad ut. Vad i hela friden var så intressant med taket?

Hans ögonfransar skapade skuggor ner på hans kinder och hans läppar var fylliga. Hans kindben utstod i ansikte. Hans käkben var långa och välmarkerade. Jag älskade hans käkben, de är så sexiga på nått sätt.
''Are you checking me out over there Joy?''
''Pffth''
''Aww kom igen. Vi vet båda att jag är het'' sa han med ett stort flin på läpparna.
Jag satte mig upp, så jag var vänd mot honom.
''Visst'' svarade jag enkelt. Han bara log som svar.
''Kom här'' sa han och öppnade sina armar i en inbjudande gest.

Jag la mig ner brevid honom med mitt huvud på hans bröst medan hans ena arm var runt min nacke, och den andra lade han över min mage. Hans hand pillade på mitt hår och jag log för mig själv. Jag älskade att ligga i hans armar och höra hans hjärtslag. Helt plötsligt hörde jag en melodi. Det var Justin som låg och nynnade på någon låt. Jag lyssnade nogrannare för att höra vilken låt det var.

Oh, her eyes, her eyes, make the stars look like they're not shining
Her hair, her hair, falls perfectly without her trying
She's so beautiful, and I tell her every day

Han vände sitt huvud mot mig och våra blickar möttes. Handen som log på min mage målade han små försiktiga cirklad med.

Yeah, I know, I know, when I compliment her she won't believe me
And it's so, it's so, sad to think that she don't see what I see
But every time she asks me do I look ok, I say

Han slutade nynna och istället gav han mig en kram. Han drog mig ännu närmare och jag hamnade på hans mage. Mina händer la jag runt hans nacke och hans var runt min midja. Så låg vi ända tills vi båda två somnade utmattade efter flygturen.



Jag vaknade när jag hörde någon öppna dörren. Jag öppnade ena ögat och såg Dan stå i dörröppningen. Han verkade inte sett att jag vakant.
''Are you kidding me?'' mumlade han. Sedan vände han sig mot höger och ropade högt ''Varför ligger Felicithy och Justin och sover?'' undrade han sedan tillade han snabbt ''I samma säng?''
Sedan hörde man bara ett par höga steg i trappan. Där, brevid Dan dök Pattie upp. Antar att hon och Carin inte pratade längre..
''Ta det lungt nu va? Bara väck dem så vi kan spela'' log hon. Han kollade på henne och verkade undra varför hon tog allt så bra. Det gjorde jag faktist också. Här ligger jag på hennes son och sover. Hon är väldigt religös och bryr sig om Justin jätte mycket, men hon tittade bara på oss med ett gulligt leende innan hon gick ner igen.

Dan gick fram till oss och började peta på mig. Jag låtsades sova så han inte visste att jag hört deras konversation.
''Vi är vakna. Stick'' mumlade Justin mot mitt hår.
''Vi ska spela spel. Upp och hoppa'' sa han
''Jag ligger hellre här och luktar på Justin'' sa jag med ett flin. Inte för att någon skulle se det när jag hade ansiktet mot Justin's bröst.
De började båda två skratta åt mig och Justin mumlade i mitt öra. ''Bättre att gå ner så Dan slutar tjata.''
Jag suckade och rullade av honom till den andra sidan av sängen. Vi båda reste oss upp och följde Dan ner till de andra.  Vid bordet satt Pattie, Scooter, Carin, Alfredo, Ryan, Mama Jan och Jenny.
''Vilket spel?'' frågade jag ingen speciell. Ryan vände sig mot mig med ett brett leende.
''Med andra ord!'' Svarade han.
''Var är Kenny?'' frågade jag efter att jag inte såg honom någonstans i rummet.
''Ute, tror jag. Sluta fråga så mycket och sitt ner så vi kan starta.'' Jag nickade och satte mig på den närmsta stolen. Justin satte sig ner brevid mig och Dan mittemot oss.
''Okej, lagen blir; Scooter och Carin, Pattie och Mama Jan, Jenny och Dan, Alfredo och jag.. då verkar det som att Justin och Felicithy blir ett lag. Det har ni väl inget emot?'' sa Ryan.
''Nejdå, det blir perfekt!'' sa Justin och log mot Ryan. Jag nickade instämmande.
Vi började spela spelet som var ett av mina favoritspel. Alla lagen hade kört och nu var det min och Justins tur. Justin skulle ta upp korten och jag skulle gissa ordet.
''Eran minut börjar nu!'' sa Ryan. Justin tog upp ett kort.

''De är tuffa och brukar hänga vid stationen..?'' sa han snabbt och svävade runt med armarna som att det skulle få mig att förstå.
''Eh, poliser?'' undrade jag.
''Såna som klär sig i svart.''
Jag drog ett häftigt andetag innan jag utbrast. ''Ninjor!''
''Nej Felicithy, nej!'' sa han och skakade lite på huvudet med ett flin. ''De har färgglatt hår!''
''Punkare?''
''Ja.'' svarade han och tog upp ett nytt kort. ''Scooter är en sånn!'' tillade han sedan.
''Gubbe!'' svarade jag snabbt utan tvekan. Utan att svara tog han upp ett nytt kort. I ögonvrån kunde jag se alla andra utbyta blickar och att Scooter inte såg så road ut längre.
''Du vill se det..'' Började han.
''Jag vet inte.''
''Och jag lovade att vi ska se det tillsammans.'' sa han med ett mjukt leende.
''Månskenet?''
''Eran minut är slut!'' sa Ryan högt.
''Vi fick poäng för det var rätt'' sa Justin
Alla tjejerna tittade på varandra och sedan på oss. De 'aww:ade' allihopa.
''Vad?'' undrade Justin oskyldigt. Han visste mycket väl vad de menade, han ville bara få det bekräftat.
''Dude, du är så cheesy.'' flinade Ryan.
Justin la armen runt mina axlar. ''Bara mot Joy'' sedan blinkade han mot mig.

Resten av kvällen var full av skratt, skämt och en arg Scooter eftersom vi fick alla andra att också kalla Scooter för gubbe.

kapitel 22.. hoppas ni gillar det!
Kommentera. c:

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jätte bra har längtat efter detta :-) <3

2012-02-13 @ 18:12:07
Postat av: Becka

Grymt! :)

2012-02-13 @ 18:49:50
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

jääääätttebra ;)

2012-02-13 @ 19:41:21
Postat av: lollo

GRYMT BRA :D MER MER MER!!

2012-02-13 @ 20:11:54
Postat av: Nobanda

hahah "gubbe" , grymt!

2012-02-14 @ 14:05:02
URL: http://Nobbe.devote.se
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

HAHAHA, "gubbe" jag dog där, Sjukt bra! Har längtat as mkt. ((:

2012-02-14 @ 15:17:42
Postat av: EnGrymChey.

sjukt bra, håller med alla andra att "gubbe" var roligt, höhöh! fett bra.

2012-02-14 @ 16:02:40
Postat av: Alexandra.

Snälla meeeeer!

2012-02-14 @ 19:29:41
Postat av: Anna

Hahahah that's hilarious eller hur man stavar

det :D <3

2012-02-15 @ 00:30:52

Design av: c c h i r i s . b l o g g . s e
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback