feelings for bieber - chapter 21

FELICITHY'S PERSPEKTIV
Justin gick av planet och skriken blev ännu högre, det kändes som att mina öron skulle spricka. Det förvånar mig att inte Justin är döv eller liknande.
''Kommer du Felicithy?'' frågade Dan. Jag nickade och följde honom ut ur planet. Om jag hade tyckt att skriket var högt förut, när jag var inne i planet, så var det här tjugo gånger värre.
Jag kollade på alla Beliebers, de hade skyltar och tröjor med Justin's ansikte på. Jag kollade runt efter Justin, Scooter hade sagt att det nog var bäst om vi inte gick ut ur planet samtidigt
och vi kunde inte göra annat än hålla med. Dan gick med mig, och två vakter eftersom att Beliebers kan bli lite galna ibland. Några sekunder senare hittade jag honom, han stod ungefär
7 meter framför oss vid avspärrningen, och signerade skivor och tröjor. Han vände sig om och mötte min blick, han gav ett snabbt, knapp märkbart leende innan han vände sig mot fansen igen.
Jag och Dan fortsatte in mot flygplatsen, medan Justin, Scooter, Alfredo och alla deras vakter stannade där.
''De kommer snart'' sa Dan till mig. Han måste ha sett att jag kollade mot deras håll. Jag log snabbt mot honom innan jag tog blicken framåt.
Det var fullt av fans på sidorna, men vakterna hade gjort en avspärrning så det var en gång, där vi nu gick. Alla fansen skrek, men alla andra verkade inte lägga märke till det. Jag antar
att de är vana. Några av tjejerna kollade på mig. Några med bitch-blickar, några med nyfikenhet och vissa med avundsjuka blickar. Men jag försökte att inte kolla på någon, utan bara gå.
Förutom fansen så var det även några paparazzis där. De tog bilder på allt och alla. Det var galet, blixtrarna var överallt och det var svårt att se något överhuvudtaget. Jag tog tag i Dans arm
och gick armkrock med honom resten av vägen mot dörrarna. När vi kom in var det bara folk som skulle med flygplan som var där. Fansen fick inte vara inne i själva byggnaden, men jag visste
att paparazzisarna fick det. Ävem om de inte fick det så hittade de någon sett att komma in.
När vi kom in till byggnaden släppte jag Dan's arm och vi började gå mot ett rullband för att hämta våra väskor. Efter tio minuter av väntan började väskorna rulla förbi. När jag såg min resväska
sträckte jag ut armen och skulle precis ta tag i den när någon bakom mig tog tag i den. Jag vände mig chockat om och trodde att jag skulle möte en läskig gubbe, men istället mötte jag
ett par bruna, vackra ögon. Han gav väskan till mig och log. När jag tog tag i väskan och våra häder nuddades hörde man fansen skrik utanför bli högre igen. Vi kollade på varandra och log
oskyldigt innan jag gick till Dan medan Justin väntade på sin egna väska.
JUSTIN'S PESPEKTIV:
Vi hade precis kommit fram till hotellet och stod nu i hissen påväg upp till takvåningen. Vi har 'hyrt' hela övervåningen så alla i crewet, föutom dansarna, ska sova där. Så alla kommer bo tillsammans,
men man får ett sovrum själv, eller dela med någon. Där skulle vi sova inatt, men imorgon kommer bussarna och då sover vi på dem. Mest för att jag tycker det är roligare på bussen än vad det är
på ett hotell, och man får mer 'turnekänsla'. Efter inatt kommer vi antagligen sova på bussen tills vi ska till England, vilket är om två veckor.
Brevid mig stod Scooter och Alfredo. På andra sidan av hissen stod Felicithy och skrattade med Dan. På sig hade hon ett par mysbyxor, en långärmad tröja i blått och ett par riktigt tuffa skor. Höger
foten var rosa, och vänster foten grön. När Dan undrar om hon skulle gå ut så hade hon kollat på honom som han hade fyra huvuden innan hon gick förbi honom. Hennes hår satt i en slarvig toffs
på huvudet och hon var osminkad. Men trots det så såg hon väldigt söt ut. Men när var hon inte det? Jag menar, tillochmed-
''Justin? hallå?'' hörde jag Scooters röst säga samtidigt som han vevade med armarna framför mitt ansikte. Jag ruskade på huvudet innan jag kollade på honom.
''Va?'' undrade jag förvirrat. Han himlade med ögonen.
''Sluta stirra på Felicithy och lyssna på mig istället'' sa han högt. I ögonvrån såg jag hur Felicithy kollade mot oss innan hon kollade ner igen. Great Scooter. Avslöja mig bara.
Jag kollade surt på Scooter och han kollade frågande tillbaka. Jag slog till honom på armen och alla runt omkring oss började skratta.
''Vad var det du ville?'' undrade jag
''Jag undrade om du vill sova själv eller dela med någon?''
''själv'' svarade jag snabbt. En mästerlig plan började ta form i mitt huvud.
När vi kommit upp till våningen och alla gått in i sina rum för att packa upp så gick jag istället över till Felicithy's och mammas rum. Eftersom mamma inte vill dela med mig och vi inte har tillräcklig
med rum för att få varsina rum delar dem. Men jag är säker på att de inte har något emot det. Båda två verkar komma bra överens och gilla varandra.
Jag knackade på dörren innan jag gick in. Jag såg Felicithy sittandes på sängen med sin mobil i handen. Hon kollade upp och log mot mig.
''Tja Biebs!'' sa hon. Jag gick och satte mig brevid henne och svarade.
''Hej Joy.'' Blinkade jag. Efter en snabb titt omkring i rummet såg jag inte mamma någonstans.
''Var är mamma?'' frågade jag  Felicithy förvirrat. Innan hon hann svara kom mamma ut ur badrummet.
''Hej gubben!'' log mamma
''Hej mamma!'' svarade jag glatt.
''Vad gör du här?'' frågade hon och sneglade på Felicithy.
''Ehum..jag tänkte fråga..er om ni ville göra något?'' undarade moi.
''Jag ska gå ut till Carin och prata lite med henne. Så ni får rummet för er själva'' sa hon och började gå mot dörren. Precis innan hon stängde dörren vände hon sig om ''..and no funny business''
Previous chapter:

''Felicithy? Justin?'' hörde jag Scooter's röst säga. Jag öppnade ögonen och kollade på honom. Innan han öppnade munnen gav jag snäckan till Justin.
''Vi är i Spanien! Är ni redo att gå?'' undrade han spänt. Vi nickade och ställde oss upp och tog alla våra saker som vi sprätt ut under de senaste timmarna i flyget. På vägen mot dörren ut från planet, kunde jag höra folks skrik.

no funny business



FELICITHY'S PERSPEKTIV
Justin gick av planet och skriken blev ännu högre, det kändes som att mina öron skulle spricka. Det förvånar mig att inte Justin är döv eller liknande.
''Kommer du Felicithy?'' frågade Dan. Jag nickade och följde honom ut ur planet. Om jag hade tyckt att skriket var högt förut, när jag var inne i planet, så var det här tjugo gånger värre. Jag kollade på alla Beliebers, de hade skyltar och tröjor med Justin's ansikte på. Jag kollade runt efter Justin, Scooter hade sagt att det nog var bäst om vi inte gick ut ur planet samtidigt och vi kunde inte göra annat än hålla med. Dan gick med mig, och två vakter eftersom att Beliebers kan bli lite galna ibland. Några sekunder senare hittade jag honom, han stod ungefär
7 meter framför oss vid avspärrningen, och signerade skivor och tröjor. Han vände sig om och mötte min blick, han gav ett snabbt, knapp märkbart leende innan han vände sig mot fansen igen. Jag och Dan fortsatte in mot flygplatsen, medan Justin, Scooter, Alfredo och alla deras vakter stannade där.
''De kommer snart'' sa Dan till mig. Han måste ha sett att jag kollade mot deras håll. Jag log snabbt mot honom innan jag tog blicken framåt.
Det var fullt av fans på sidorna, men vakterna hade gjort en avspärrning så det var en gång, där vi nu gick. Alla fansen skrek, men alla andra verkade inte lägga märke till det. Jag antar att de är vana. Några av tjejerna kollade på mig. Några med bitch-blickar, några med nyfikenhet och vissa med avundsjuka blickar. Men jag försökte att inte kolla på någon, utan bara gå. Förutom fansen så var det även några paparazzis där. De tog bilder på allt och alla. Det var galet, blixtrarna var överallt och det var svårt att se något överhuvudtaget. Jag tog tag i Dans arm och gick armkrock med honom resten av vägen mot dörrarna. När vi kom in var det bara folk som skulle med flygplan som var där. Fansen fick inte vara inne i själva byggnaden, men jag visste att paparazzisarna fick det. Ävem om de inte fick det så hittade de någon sett att komma in.
När vi kom in till byggnaden släppte jag Dan's arm och vi började gå mot ett rullband för att hämta våra väskor. Efter tio minuter av väntan började väskorna rulla förbi. När jag såg min resväska sträckte jag ut armen och skulle precis ta tag i den när någon bakom mig tog tag i den. Jag vände mig chockat om och trodde att jag skulle möte en läskig gubbe, men istället mötte jag ett par bruna, vackra ögon. Han gav väskan till mig och log. När jag tog tag i väskan och våra häder nuddades hörde man fansen skrik utanför bli högre igen. Vi kollade på varandra och log oskyldigt innan jag gick till Dan medan Justin väntade på sin egna väska.

JUSTIN'S PESPEKTIV:
Vi hade precis kommit fram till hotellet och stod nu i hissen påväg upp till takvåningen. Vi har 'hyrt' hela övervåningen så alla i crewet, föutom dansarna, ska sova där. Så alla kommer bo tillsammans, men man får ett sovrum själv, eller dela med någon. Där skulle vi sova inatt, men imorgon kommer bussarna och då sover vi på dem. Mest för att jag tycker det är roligare på bussen än vad det är på ett hotell, och man får mer 'turnekänsla'. Efter inatt kommer vi antagligen sova på bussen tills vi ska till England, vilket är om två veckor.
Brevid mig stod Scooter och Alfredo. På andra sidan av hissen stod Felicithy och skrattade med Dan. På sig hade hon ett par mysbyxor, en långärmad tröja i blått och ett par riktigt tuffa skor. Höger foten var rosa, och vänster foten grön. När Dan undrar om hon skulle gå ut så hade hon kollat på honom som han hade fyra huvuden innan hon gick förbi honom. Hennes hår satt i en slarvig toffs på huvudet och hon var osminkad. Men trots det så såg hon väldigt söt ut. Men när var hon inte det? Jag menar, tillochmed-
''Justin? hallå?'' hörde jag Scooters röst säga samtidigt som han vevade med armarna framför mitt ansikte. Jag ruskade på huvudet innan jag kollade på honom.
''Va?'' undrade jag förvirrat. Han himlade med ögonen.
''Sluta stirra på Felicithy och lyssna på mig istället'' sa han högt. I ögonvrån såg jag hur Felicithy kollade mot oss innan hon kollade ner igen. Great Scooter. Avslöja mig bara.
Jag kollade surt på Scooter och han kollade frågande tillbaka. Jag slog till honom på armen och alla runt omkring oss började skratta.
''Vad var det du ville?'' undrade jag
''Jag undrade om du vill sova själv eller dela med någon?''
''själv'' svarade jag snabbt. En mästerlig plan började ta form i mitt huvud.
När vi kommit upp till våningen och alla gått in i sina rum för att packa upp så gick jag istället över till Felicithy's och mammas rum. Eftersom mamma inte vill dela med mig och vi inte har tillräcklig med rum för att få varsina rum delar dem. Men jag är säker på att de inte har något emot det. Båda två verkar komma bra överens och gilla varandra.
Jag knackade på dörren innan jag gick in. Jag såg Felicithy sittandes på sängen med sin mobil i handen. Hon kollade upp och log mot mig.
''Tja Biebs!'' sa hon. Jag gick och satte mig brevid henne och svarade.
''Hej Joy.'' Blinkade jag. Efter en snabb titt omkring i rummet såg jag inte mamma någonstans.
''Var är mamma?'' frågade jag  Felicithy förvirrat. Innan hon hann svara kom mamma ut ur badrummet.
''Hej gubben!'' log mamma
''Hej mamma!'' svarade jag glatt.
''Vad gör du här?'' frågade hon och sneglade på Felicithy.
''Ehum..jag tänkte fråga..er om ni ville göra något?'' undarade jag.
''Jag ska gå ut till Carin och prata lite med henne. Så ni får rummet för er själva'' sa hon och började gå mot dörren. Precis innan hon stängde dörren vände hon sig om ''..and no funny business''.

Sådär. kapitel 21. Hoppas ni gillar det, och
glöm inte att kommentera!
// sabina

Kommentarer
Postat av: Becka

Bra :)

2012-02-08 @ 20:45:46
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Sjukt bra!

2012-02-08 @ 22:00:40
Postat av: Anonym

AWESOME!!

2012-02-08 @ 22:39:44
Postat av: Anna

Gryyymt <3

2012-02-08 @ 22:53:47
Postat av: Anonym

jättebraaaaa :D<3

2012-02-09 @ 15:45:21
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Grymt bra!

2012-02-09 @ 19:53:32
Postat av: lollo

JAG DÖÖÖR SÅ BRA :D

2012-02-10 @ 00:06:47
URL: http://onskanskarlek.bloggplatsen.se
Postat av: lollo

JALLAH!! MER :D

2012-02-11 @ 17:24:06

Design av: c c h i r i s . b l o g g . s e
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback