Feelings for Bieber - CHAPTER 20

Previous chapter:
När vi hade pratat i en stund, var planet klart för start. Eftersom jag inte har flygit så mycket, och kolla på för många filmen om att plan störtar, så är jag ganska flygrädd. Jag satt och kramade armstöden med händerna, Justin verkade märka det för han tog försiktigt min hand och flätade samman våra fingrar.
Sedan viskade han i mitt öra ''Du vet att inget kommer att hända va?''
Jag nickade som svar. ''Men jag är ändå rädd'' svarade jag. Han skrattade lite tyst innan han släppte min hand och lade sin arm runt mina axlar. Jag lutade mitt huvud mot hans bröst och kände mig inte längre rädd för flygresan, utan istället blev jag lugn.

Welcome to Spain
JUSTIN'S PERSPEKTIV
När vi lyfte kollade jag ner på Felicithy, hon blundade och andades djupt. Det såg ut som att hon hade somnat. Jag drog henne närmare mig, tog min andra arm runt henne och pussade henne på
huvudet. Hon gosade sig in i min famn och jag höll andan ifall hon skulle vakna. När hon inte vaknade andades jag ut en suck av lättnad.
''Hej!'' viskade mamma som kom fram till mig.
''Tja.'' svarade jag, ganska tyst eftersom Felicithy sover.
''Ni är jättesöta tillsammans!'' sa hon och kollade ner på den vackra tjejen i mina armar. Tjejen som jag faller för. Jag följde mammas blick och kollade ner på den sovande Felicithy. Sedan kollade jag
upp på mamma igen som log mot oss.
''Tack!'' mumlade jag. Hon log mot mig innan hon satte sig på platsen brevid mig och som även låg vid gången.
''Ska det bli kul att åka till Europa igen?'' frågade hon.
''Ja, det var länge sedan, och jag och Felicithy ska åka på utflykter så ofta vi kan, för hon har aldrig varit utanför Nordamerica.'' svarade jag och log stort mot henne. Hon skrattade till.
''Ja, det är bra att ni har gjort lite planer, inget annat du ser fram emot?'' log hon. Jag tänkte en stund innan jag sa något igen.
''Förhoppningsvis några fler dejter med Felicithy!'' flinade jag. Mamma fnittrade som om det var hon som skulle gå på dejterna.
''Jag ska lämna er ifred. Försök att sova innan vi landar gubben'' sa hon innan hon gav mig en puss på kinden och gick tillbaka till sitt säte brevid Carin.
Precis som mamma sa så somnade jag med huvudet på Felicithys huvud och vaknade inte förrens det var fyra timmar kvar av flygandet. När jag öppnade ögonen möttes jag av ett par ljus gröna ögon
som tittade in i mina. (bild)
Jag gäspade innan jag lyfte mitt huvud, som på något sätt hamnar på Felicithy's bröst, sedan tog jag och gnuggade mig i ögonen.
''Hur länge har du varit vaken?'' undrade jag med hes röst.
''Tillräckligt länge för att höra Scooter och Kenny snacka om allt från kattlådor till din säkerhet.'' svarade hon seriöst.
Jag kollade frågande på henne, hon skakade på huvudet. ''Fråga inte'' sa hon och skrattade till. Sedan vände hon blicken till sin dator som stod framför henne, hon satt och kollade på någon serie.
''Kan vi inte kolla på en film?'' undrade jag med ett sockersött leende.
Hon vände blicken mot mig, först såg det ut som hon skulle säga nej, sedan suckade hon ''Okej''
''Yey! Bieber goes happy!'' utbrast jag innan jag fällde upp armstödet mellan oss och precis som innan, la min arm runt hennes axlar.
''Blir det bra med Never say never?'' frågade hon.
Jag flinade. ''Varför nöja dig med en film när du har den äkta varan här?'' sa jag och vickade på ögonbrynen. Hon började skratta men återhämtade sig
snabbt. ''Okej, kanske... I am number 4?'' frågade hon.
''No you're my number 1.'' log jag försiktigt. En rodnad steg på hennes kinder innan hon log sött mot mig. ''..men visst kan vi se den.'' tillade jag sedan som svar på hennes fråga.
Sagt och gjort. Någon minut senare satt vi och kollade på film, och när den var slut satte vi på en ny.
FELICITHY'S PERSPEKTIV:
''Så, sov du skönt innan?'' frågade jag Justin när andra filmen slutat och det bara var 20 minuter kvar av flygresan. Sedan var vi i europa!
''Ja. Trevligt att somna med dig i mina armar, och sedan vakna med huvudet mellan dina bröst.'' skrattade han. Jag suckade och skakade på huvudet med ett leende fastklistrat på läpparna.
''We're the four breast friends that anybo-'' sjöng jag men blev avbruten av Justin's skrattanfall. Jag tänkte igen vad jag just sjöng och förstod felet i texten.
''Oh,oh.'' sa jag. Egentligen skulle jag sjunga we're the four BEST friends that anybody could have, killen i baksmällan sjöng den fast han sa 'tree' iställer för 'four'. När skrattet hade lugnat ner sig
gick Justin iväg till Kenny. Han skulle låna ett headset . Eftersom Justin bara har hörlurar, och det är inte så lätt att dela på. Medans han var borta satt jag och kollade ut genom fönstret.
Vi var nästan framme i Spanien nu, och man kunde se stora sjöar, massor av grönt och moln runt om. Det var verkligen häftigt att kolla ut genom fönstret och se allt uppifrån.
''Fin utsikt?'' hörde jag Justin's röst säga bakom mig. Han satte sig brevid mig och jag vände mig mot honom med ett stort leende på läpparna.
''Ja! Det ser så coolt ut.'' sa jag glatt. Han skrattade och gav ena 'snäckan' till mig, som jag tog emot och tryckte in i örat. Sedan kopplade han in den i sin iPhone och tog på musik. Genom
snäckorna pumpade en av mina favorit låtar. How to love med Lil' Wayne. Jag blundade och lutade huvudet mot Justin's axel och lyssnade på musiken samtidigt som jag tänkte på vad som kommer
hända i Spanien, och resten av Europa de kommande veckorna.
''Felicithy? Justin?'' hörde jag Scooter's röst säga. Jag öppnade ögonen och kollade på honom. Innan han öppnade munnen gav jag snäckan till Justin.
''Vi är i Spanien! Är ni redo att gå?'' undrade han spänt. Vi nickade och ställde oss upp och tog alla våra saker som vi sprätt ut under de senaste timmarna i flyget.
På vägen mot dörren ut från planet, kunde jag höra folks skrik.
JUSTIN'S PERSPEKTIV
När vi lyfte kollade jag ner på Felicithy, hon blundade och andades djupt. Det såg ut som att hon hade somnat. Jag drog henne närmare mig, tog min andra arm runt henne och pussade henne på huvudet. Hon gosade sig in i min famn och jag höll andan ifall hon skulle vakna. När hon inte vaknade andades jag ut en suck av lättnad.
''Hej!'' viskade mamma som kom fram till mig.
''Tja.'' svarade jag, ganska tyst eftersom Felicithy sover.
''Ni är jättesöta tillsammans!'' sa hon och kollade ner på den vackra tjejen i mina armar. Tjejen som jag faller för. Jag följde mammas blick och kollade ner på den sovande Felicithy. Sedan kollade jag upp på mamma igen som log mot oss.
''Tack!'' mumlade jag. Hon log mot mig innan hon satte sig på platsen brevid mig och som även låg vid gången.
''Ska det bli kul att åka till Europa igen?'' frågade hon.
''Ja, det var länge sedan, och jag och Felicithy ska åka på utflykter så ofta vi kan, för hon har aldrig varit utanför Nordamerica.'' svarade jag och log stort mot henne. Hon skrattade till.
''Ja, det är bra att ni har gjort lite planer, inget annat du ser fram emot?'' log hon. Jag tänkte en stund innan jag sa något igen.
''Förhoppningsvis några fler dejter med Felicithy!'' flinade jag. Mamma fnittrade som om det var hon som skulle gå på dejterna.
''Jag ska lämna er ifred. Försök att sova innan vi landar gubben'' sa hon innan hon gav mig en puss på kinden och gick tillbaka till sitt säte brevid Carin.
Precis som mamma sa så somnade jag med huvudet på Felicithys huvud och vaknade inte förrens det var fyra timmar kvar av flygandet. När jag öppnade ögonen möttes jag av ett par ljus gröna ögon som tittade in i mina.
Jag gäspade innan jag lyfte mitt huvud, som på något sätt hamnar på Felicithy's bröst, sedan tog jag och gnuggade mig i ögonen.
''Hur länge har du varit vaken?'' undrade jag med hes röst.
''Tillräckligt länge för att höra Scooter och Kenny snacka om allt från kattlådor till din säkerhet.'' svarade hon seriöst.
Jag kollade frågande på henne, hon skakade på huvudet. ''Fråga inte.'' sa hon och skrattade till. Sedan vände hon blicken till sin dator som stod framför henne, hon satt och kollade på någon serie.
''Kan vi inte kolla på en film?'' undrade jag med ett sockersött leende.
Hon vände blicken mot mig, först såg det ut som hon skulle säga nej, sedan suckade hon ''Okej.''
''Yey! Bieber goes happy!'' utbrast jag innan jag fällde upp armstödet mellan oss och precis som innan, la min arm runt hennes axlar.
''Blir det bra med Never say never?'' frågade hon.
Jag flinade. ''Varför nöja dig med en film när du har den äkta varan här?'' sa jag och vickade på ögonbrynen. Hon började skratta men återhämtade sig snabbt. ''Okej, kanske... I am number 4?'' frågade hon.
''No you're my number 1.'' log jag försiktigt. En rodnad steg på hennes kinder innan hon log sött mot mig. ''..men visst kan vi se den.'' tillade jag sedan som svar på hennes fråga. Sagt och gjort. Någon minut senare satt vi och kollade på film, och när den var slut satte vi på en ny.

FELICITHY'S PERSPEKTIV:

''Så, sov du skönt innan?'' frågade jag Justin när andra filmen slutat och det bara var 20 minuter kvar av flygresan. Sedan var vi i europa!
''Ja. Trevligt att somna med dig i mina armar, och sedan vakna med huvudet mellan dina bröst.'' skrattade han. Jag suckade och skakade på huvudet med ett leende fastklistrat på läpparna.
''We're the four breast friends that anybo-'' sjöng jag men blev avbruten av Justin's skrattanfall. Jag tänkte igen vad jag just sjöng och förstod felet i texten.
''Oh,oh.'' sa jag. Egentligen skulle jag sjunga we're the four BEST friends that anybody could have, killen i baksmällan sjöng den fast han sa 'tree' iställer för 'four'. När skrattet hade lugnat ner sig gick Justin iväg till Kenny. Han skulle låna ett headset . Eftersom Justin bara har hörlurar, och det är inte så lätt att dela på. Medans han var borta satt jag och kollade ut genom fönstret. Vi var nästan framme i Spanien nu, och man kunde se stora sjöar, massor av grönt och moln runt om. Det var verkligen häftigt att kolla ut genom fönstret och se allt uppifrån.
''Fin utsikt?'' hörde jag Justin's röst säga bakom mig. Han satte sig brevid mig och jag vände mig mot honom med ett stort leende på läpparna.
''Ja! Det ser så coolt ut.'' sa jag glatt. Han skrattade och gav ena 'snäckan' till mig, som jag tog emot och tryckte in i örat. Sedan kopplade han in den i sin iPhone och tog på musik. Genom snäckorna pumpade en av mina favorit låtar. How to love med Lil' Wayne. Jag blundade och lutade huvudet mot Justin's axel och lyssnade på musiken samtidigt som jag tänkte på vad som kommer hända i Spanien, och resten av Europa de kommande veckorna.
''Felicithy? Justin?'' hörde jag Scooter's röst säga. Jag öppnade ögonen och kollade på honom. Innan han öppnade munnen gav jag snäckan till Justin.
''Vi är i Spanien! Är ni redo att gå?'' undrade han spänt. Vi nickade och ställde oss upp och tog alla våra saker som vi sprätt ut under de senaste timmarna i flyget. På vägen mot dörren ut från planet, kunde jag höra folks skrik.

Här har ni kapitel 20, hoppas ni gillar det :)
glöm inte att kommentera!
/malin :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Awesome! :) och klaga nu inte på att jag inte har kommenterat! ;) <3

2012-02-04 @ 23:49:16
Postat av: Becka

Bra :)

2012-02-05 @ 00:22:44
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: EnGrymChey.

Awesome, du är sjukt bra på att skriva. :) Mer nu! <3

2012-02-05 @ 11:06:30
Postat av: Nobanda

grymt! sjukt bra skrivet!

2012-02-05 @ 11:17:07
URL: http://Nobbe.devote.se
Postat av: Anonym

jättebra :D

2012-02-05 @ 17:40:15
Postat av: Me+You 'Imma Tell you one time. <3

Sjukt bra!

2012-02-06 @ 17:54:25
Postat av: Alex o Jennie

Fin blogg!

Titta in på våran novell.

justinloverz.blogg.se :)

2012-02-06 @ 18:00:53
URL: http://jssmn.blogg.se/

Design av: c c h i r i s . b l o g g . s e
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback